TENTANG AKU : taraaa!!! special sebagai tunangan orang sudaa heee


as salam everyone!! ehem-ehem..lamanya aku tak update blog nih..sorii..lately buzy ckit untuk prepare apa-apa yang patut sebelum menamatkan zaman bujang ni heheh

sedar dan tak sedar je,dah hampir 6 bulan aku da jadi tunangan orang,wink wink..:) dah banyak juga pengalaman suka dan duka sebagai tunangan orang ni..but i'm still thankful to Allah for all his blessing for me..:)

apa perasaan bila dah jd tunangan orang?? saham dah turun ckitla beb,hehe..takdelah, aku rasa makin hepi..super duper bahagia coz dah ada somebody yang betul-betul akan caring, responsible n definitely love me everytime,every moment.syukran2!! huhu.kalau korang nak rasa gak,cepat-cepatla suruh pakwe tu 'ikat' heheh

tapi,tak dinafikan jugak..bab kata orang-orang tua,alam pertunangan ni banyak juga dugaannya..kadang-kadang dugaan yang tak disangka..so,kita & pasangan kena kuat tempuh apa juga rintangan, dugaan n cabaran yang datang dalam hidup ni..be more positive okeh! cam kisah aku, 3 bulan kitaorang bertunang, mak kepada en.tunang telah kembali ke rahmatullah..pemergiaan yang teramat dirasai sebab semuanya dengan tiba-tiba. bila dah post mortem, baru tau arwah kena serangan jantung, saluran darah utama block! kesedihan yang teramat sangat kepada semua orang sebab arwah memang seorang yang sangat baik (walaupun aku dapat mengenalinya hanya dalam tempoh yang agak singkat)..walaupun kami semua amat sayangkan arwah tapi aku tau, Allah lebih sayangkannya..so,aku kena kuat sebab en.tunang & ayahnya still sangat-sangat sedih (memandangkan en.tunang aku adalah anak tunggal & rapat sangat dengan arwah)..ermm..moga kami dapat tempuh dugaan ini dengan baik..aku percaya,Allah ada perancangannya & perancangan Allah adalah yang terbaik..kepada sesiapa yang baca ni, sudilah kiranya sedekahkan al-fatihah kepada arwah (Pn. Aishah bt Samsuri)..semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..aminn

ok2..kita teruskan yer..ermmm...ada lebih kurang satu bulan lagi kami akan disatukan dengan ikatan yang sah sebagai suami isteri..dup dup juga ni huhu..macam tak percaya pun ada :) setakat ni, persiapan dah hampir ok semuanya..harap-harap semuanya berjalan dengan lancar nanti..dua-dua family tengah buzy prepare pape yang patut untuk majlis tu nanti..kalau korang ada kelapangan,mehla jemput datang makan kat kenduri aku nanti ye hehe.

tu la serba sedikit pengalaman sebagai tunangan orang yang aku bleh share kat sini..walau apa yang berlaku,pasti semuanya ada hikmah..awan tak selalunya mendung..akan sampai masa, muncul pelangi..hujan pun akan berhenti & matahari akan mula bersinar :) yang penting, serahkan semuanya kepada Allah,insyaallah bahagia akan bersama kita..:)

eh eh..ada lagi satu nak share hehe..antara pengalaman best yang lain bila dah jadi tunagan orang ni, dah kena belajar masak-masak dhla huhu..kalau dulu langsung tak pandai buat kuih-muih,sekarang ni kena google2 resipi kuih dah memnadangkan en.tunang suka makan kuih-muih..(petua nak tambat hati suami ni..huhu)

sebenarnya banyak lagi aku nak story..tapi takot korang boring dah nak baca kn..okla,aku stop sampai sini la weehuuu..yang baik ambil sebagai teladan,yang buruk,jadikan sempadan okeh!! :) doakan yang terbaik untuk aku ye..anyway,thanks sudi baca..luv u alls :))

kepada en.tunang..luv u till jannah!! :) 


satu pic masa ari pertunangan aku aritu :)




Dah Baca Ehh??Mekasihhhh..:D

No comments:

background